• Per-Dagfinn Pettersen, bussjåfør

Bussjåfør: – Dette må vel være den verste krøtterstien i den fine byen vår

  • Holger Schlaupitz, fagsjef i Naturvernforbundet

Stortingets signaler må få konsekvenser for Nye Veiers motorveiplaner i Trøndelag

  • Per Ulseth

Når åpner veien igjen? Dette er både dyrt og upraktisk

  • Jonas Ali Ghanizadeh, Styremedlem Trondheim MDG

Når farten skal opp til 110 km/t, øker energiforbruket noe helt vanvittig.

  • Harald Norem

Dette har kostet milliarder ekstra og tap av sårbare områder

  • EspenLeirset
  • ansvarlig redaktør i Innherred

Med en snittfart på 110 km/t, vil man kjøre fra Levanger til Trondheim på tre kvarter

  • Magne Vågsland, leder av Naturvernforbundet i Trøndelag.

Dyr og dårlig motorvei

  • Einar Leknes
  • Forskningsleder Norwegian Research Centre AS (Norce)

E6 fra Melhus førte til mindre kø, bedre trafikksikkerhet, men mer trafikk

Torun Støbakk
  • TorunStøbakk

Sp-Arnstad vil nedskalere E6-utbygging: - Billigere å bygge for 90 km/t enn 110

  • Dag Hoel, producer

Bit for bit er vi ansvarlige for å ødelegge for våre etterkommere

  • Jacob Lindberg

Dårlige veier gjør at vi reiser med fly

  • Bjørn Isachsen 

Jeg tar en skål for deg, Østmo

  • Tove Eivindsen, gruppeleder for Venstre i Trøndelag Venstre

Fylkeskommunen har ikke penger til å ta denne regninga. Dessverre.

  • Ole Henning Nyhus
  • seniorforsker ved NTNU Samfunnsforskning/Senter for økonomisk forskning
  • Ingri Bukkestein
  • tidligere forsker ved Concept-programmet ved NTNU

Dette bestemmer hvor veitraseen skal gå

  • Øystein Kvam, leder for Tørset hytteforening som blir nærmeste nabo til den planlagte 4-felts motorveien

Hytteforening-leder: Krev at Nye Veier starter med den nye E6-traseen

  • Jan Olav Sivertsen
  • planprosessleder i Nye Veier. 

Nye Veier har ingen intensjoner om å lage en «fengselsmur» for barna

  • Oddvar Nordset, Ranheim

Politikerne bryr seg ikke om at høy fart gir mer forurensing

  • Adresseavisen
  • Lederartikkel

Fart og kostnad bør ikke trumfe alt i veiutbygging

  • DanielBergum
  • Styret i Trondheim Naturvernforbund

Naturvernforbundet: Uansvarlig lek med tall og klima langs E6

  • Kari AnitaFurunes
  • Trøndelag Senterparti
  • HallgeirGrøndtvedt
  • Trøndelag Senterparti

Sp-topper om Høyre: Det er uakseptabelt å spise kake for så å glemme tidligere prioriteringer

  • Johan ArntVatnan
  • utbyggingsdirektør i Nye Veier

Svarer på kritikken: Nye Veier skal tenke nytt òg bli bedre på dialog

  • Ivar Vigdenes, ordfører i Stjørdal kommune (Sp)

Ordfører Vigdenes (Sp): Invitasjon til møte om E14

  • Elin Agdestein (H), stortingsrepresentant

Høyre-Agdestein svarer Sp-Vigdenes: Om marsipankaker og politikk

  • Ivar Vigdenes Sp-ordfører i Stjørdal kommune

Sp-Vigdenes: Dette narrespillet kan vi ikke leve med

  • EigilReitan
  • Hovin

Mange beboere vil oppleve at «våre hjem» ble sanert uten grunn

SONY DSC
  • ReidarAlmås
  • Hølonda, seniorforskar Ruralis

«Nye veier» på ville veier. Uverdig behandling

  • HallgeirGrøntvedt
  • Trøndelag Senterparti
  • SteinarAspli
  • Trøndelag Senterparti

Sp-topper: Riksvegsatsing er ikke nok for å utvikle hele Norge

TRONDHEIM NAF protesterer mot planene om en mengde nye bomstasjoner i Trondheim. Vidar Eidem
  • VidarEidem
  • NAF avd. Sør-Trøndelag, Politisk komité

Flaskehalsen på E6 Sluppen: Hvorfor jubles det ikke for Statens vegvesen?

  • EivindTveter
  • Møreforsking AS
  • MortenWelde
  • NTNU
  • Anne GudrunMork
  • Møreforsking AS

Forskning: Bedre veier snur ikke utviklingen distriktene

Roald Arentz gruppeleder for Rødt i Trondheim bystyre
  • RoaldArentz
  • gruppeleder for Rødt i Trondheim bystyre
  • HallgeirFrøseth Opdal
  • fylkestingsrepresentant for Rødt Trøndelag og medlem i hovedutvalg for veg

Vi er tilhengere av kommunalt sjølstyre, ikke motorvei

  • Bjørn Borthen

Hold kommunen unna bygging av E6

  • SisselLynum

En av ti trøndere tror de vil endre reisevanene etter koronakrisen

  • IngunRosten Larsen

Ny E6: Jeg blir som hytteeier svært nær nabo til veien. Det er viktig for meg å vite hva det innebærer

  • Kate H. Johnson 

Det er ei stor skam - og ganske enkelt livsfarlig

  • Eva Solvi, fylkesdirektør for veg i Trøndelag fylkeskommune

Fylkesdirektøren for veg svarer: Vi er enige i at gata ikke fungerer godt nok

  • Adresseavisen
  • Lederartikkel

Planen for å bygge ut veier hang ikke på greip

  • Adresseavisen
  • Lederartikkel

Bru over Trondheimsfjorden er ikke realistisk

  • Adresseavisen
  • Lederartikkel

Du bør betale for hvor mye du kjører – ikke hvor du bor

  • Dieter Manka, pensjonist, tidligere prosjektleder i Statens Vegvesen

Nye Veier - billigere og raskere enn hva og hvem?

  • Holger Schlaupitz, fagsjef i Naturvernforbundet

Viktig at politikerne setter ned foten for motorveiplanene