• ToneWanderås
  • Leder Levanger Ap
  • ArildPedersen
  • Leder Verdal Ap  

Statens Vegvesens kryss-forslag vil få dramatiske konsekvenser for våre kommuner

  • Mads Solberg Eriksen, Avdelingsleder Infrastruktur Sweco Trondheim

Ethvert samferdselsprosjekt bør settes i gang for å løse en utfordring

  • Eivind Tveter, forskningsleder i gruppe for transportøkonomi, Møreforsking

Ny forskning: Reisetiden din kan være dobbelt så mye verdt som du tror

  • Mari Holm Lønseth, stortingsrepresentant (H)

Alternativet er økte skatter for folk flest

  • Asbjørn Dahl og Pelle Lie

Og vi som trodde bilen var kommet for å bli. Men tydeligvis ikke i Trøndelag

  • Sondre Henriksen, Styremedlem, AUF i Trondheim

Det er ingen tvil om at dette er et fremtidsrettet tiltak

  • Petter Kampli, Medlem av Trondheim SV

Vi må droppe motorvei og heller utvikle bane og buss

  • Hedwig Thiery Aresvik, Natur og Ungdom

I dag er det opp til Arbeiderpartiet i Trondheim å vise om de holder løftene sine

  • Anna Ceselie Brustad Moe, Seniorrådgiver i NHO Trøndelag

De ser ikke køene på E6 fra Adressa-bygget!

  • IdarStøwer
  • Besteforeldrenes klimaaksjon
  • TorleifHugdahl
  • Naturvernforbundet i Trondheim

En E6-utsettelse vil neppe ha betydning for framdriften, for Erna har allerede tatt det første spadestikket (!)

  • Ola Lund Renolen, Kommunalråd og gruppeleder (MDG)

Jeg tror ikke på den påståtte samfunnsøkonomiske nytten av ny E6

  • Per OlavBjørgum
  • Miljøpartiet De Grønne Malvik

Varsler omkamp om behandling av E6 i Malvik

  • Nora Selnæs, ungdomskandidat til Stortingsvalget for Grønn Ungdom Trøndelag

«Monsterveien E6»: Har trønderske politikere glemt kunsten å stå imot motorpopulisme?

  • Eva Lundemo Fosmo, Malvik Høyre

Beløpet for fratatt dyrkamark bør økes

  • Håvard Pedersen

Lei av forsøkene på å sabotere ny E6

  • Tolv organisasjoner

Åpent brev til bystyret: Ny E6-nord må stoppes!

  • MartinAndersen

Mener E6-vedtak er ugyldig - prosjektet kan bli utsatt

  • Ottar Michelsen, fylkesleder Trøndelag SV

Selvfølgelig kan en kommune si nei til Nye Veier

  • Tore Sørung, Trondheim

Det virker meningsløst at Trondheim og Malvik skal få synse seg fram

  • Ivar Vigdenes, ordfører i Stjørdal kommune (Sp)

Tre grunner til at E6-utsettelse får dramatiske konsekvenser

  • MortenWelde
  • forsker Concept-programmet, NTNU
  • GroHolst Volden
  • forskningssjef Concept-programmet, NTNU

Ny E6-debatt: Sparer 3-4 minutter på å øke hastigheten mellom Stjørdal og Trondheim

  • Odd Rønning, Trondheim

Jeg trodde det var en selvfølge at vi bygger ny E6 for å komme fortere frem

  • MortenHarper
  • Stjørdal SV

Hvor er logikken i at et E6-nei skulle utsette E14 til Sverige?

  • KnutSvisdahl
  • Lokallagsleder og 1. vara til kommunestyret i Malvik for MDG

En slik nedlatende holdning i en så alvorlig sak, er ganske opprørende å lese

  • KristofferJohansen
  • Samferdsel-engasjert

Ny E6: Som taxisjåfør og fremtidig pendler ser jeg behovet og den sprengte kapasiteten

  • Vegard Frøseth Fenes, leder Trøndelag Senterungdom

Statlig plan for ny E6 er en dårlig idé 

Toini Thanem, journalist i Adresseavisen.
  • ToiniThanem

Kommunen anbefaler å si nei til nye E6: - Overraskende, sier Nye Veier

  • Jørund Gullikstad, Prosjektsjef Nye Veier

Ny E6: Bygger senere, men kjappere

  • Eirin Hagen

Nye Veiers presentasjon er en studie i sirkelargumentasjon og manipulasjon

  • Eva LundemoFosmo
  • Gruppeleder Malvik Høyre

Trafikkmengden gjennom Malvik tilsier at kapasiteten på E6 må økes

  • Ivar Vigdenes (Sp), ordfører i Stjørdal

En utsettelse vil være en katastrofe for hele regionen

  • GunnarUglem
  • Miljøpartiet de Grønne, Stjørdal

Hvilke kompenserende tiltak har Nye Veier AS planer om i Stjørdal?

  • Johan Arnt Vatnan, utbyggingsdirektør i Nye Veier

110 km/t gir vesentlig større samfunnsøkonomisk nytte

Johan Arnt Vatnan i Nye Veier
  • Johan ArntVatnan
  • Prosjektdirektør i Nye Veier Trøndelag.

Nye Veier-Vatnan: Flere feil om Nye Veier

  • Harald Norem, Professor emeritus, har undervist i Vegplanlegging ved NTNU

La politikere og brukere kunne sammenlikne alternativene for ny E6

Ingvill Dalseg, nestleder hovedutvalg kultur, Trøndelag Fylkeskommune (H)
  • IngvillDalseg (H)
  • fylkespolitiker i Trøndelag
Trondheim 25. september 2014 Henrik Kierulf, Høyre. Foto: Morten Antonsen
  • HenrikKierulf (H)
  • fylkespolitiker i Trøndelag

Målet er å bygge fylkesveier like effektivt som Nye Veier

  • Toralv Spets, Hommelvik

Det jeg reagerer mest på, er at Nye Veier sier E6 ikke blir lagt gjennom Hommelvik

  • Johan Arnt Vatnan, prosjektdirektør i Nye Veier. 

Nye Veier-Vatnan svarer: Dette er feil i innlegget om ny E6 nordover

  • Johan Arnt Vatnan, prosjektdirektør Nye Veier

Nye Veier svarer om «naturvandalisme»: At de velger å bruke så sterke ord, får stå for deres regning

  • Dieter Manka, Pensjonist Steinkjer, tidligere prosjektleder i Statens Vegvesen

Det er altfor mye ufortjent skryt i avisene om Nye Veier