• Asbjørn Dahl og Pelle Lie

Og vi som trodde bilen var kommet for å bli. Men tydeligvis ikke i Trøndelag

  • Sondre Henriksen, Styremedlem, AUF i Trondheim

Det er ingen tvil om at dette er et fremtidsrettet tiltak

  • Petter Kampli, Medlem av Trondheim SV

Vi må droppe motorvei og heller utvikle bane og buss

  • Adresseavisen
  • Lederartikkel

Vi trenger ny E6, men må stille krav

  • Hedwig Thiery Aresvik, Natur og Ungdom

I dag er det opp til Arbeiderpartiet i Trondheim å vise om de holder løftene sine

  • IdarStøwer
  • Besteforeldrenes klimaaksjon
  • TorleifHugdahl
  • Naturvernforbundet i Trondheim

En E6-utsettelse vil neppe ha betydning for framdriften, for Erna har allerede tatt det første spadestikket (!)

  • TrygveLundemo
  • Kommentator

Så dyrt blir det å spare noen minutter til Værnes

  • Ola Lund Renolen, Kommunalråd og gruppeleder (MDG)

Jeg tror ikke på den påståtte samfunnsøkonomiske nytten av ny E6

  • Per OlavBjørgum
  • Miljøpartiet De Grønne Malvik

Varsler omkamp om behandling av E6 i Malvik

  • Ivar Vigdenes, ordfører i Stjørdal kommune (Sp)

Tre grunner til at E6-utsettelse får dramatiske konsekvenser

  • Odd Rønning, Trondheim

Jeg trodde det var en selvfølge at vi bygger ny E6 for å komme fortere frem

  • Kristian Dahlberg Hauge, Direktør EBA Trøndelag (Entreprenørforeningen – Bygg og Anlegg)

Omkampens konsekvenser for byggenæringen

  • KnutSvisdahl
  • Lokallagsleder og 1. vara til kommunestyret i Malvik for MDG

En slik nedlatende holdning i en så alvorlig sak, er ganske opprørende å lese

  • KristofferJohansen
  • Samferdsel-engasjert

Ny E6: Som taxisjåfør og fremtidig pendler ser jeg behovet og den sprengte kapasiteten

  • Vegard Frøseth Fenes, leder Trøndelag Senterungdom

Statlig plan for ny E6 er en dårlig idé 

  • TrygveLundemo
  • Kommentator

Vi trenger ny E6, men vi må ikke kjøre i 110

  • GunnarOkstad

Frykter at uenighet om E6 vil ramme andre veier

  • Jørund Gullikstad, Prosjektsjef Nye Veier

Ny E6: Bygger senere, men kjappere

  • Eirin Hagen

Nye Veiers presentasjon er en studie i sirkelargumentasjon og manipulasjon

  • Eva LundemoFosmo
  • Gruppeleder Malvik Høyre

Trafikkmengden gjennom Malvik tilsier at kapasiteten på E6 må økes

  • GunnarUglem
  • Miljøpartiet de Grønne, Stjørdal

Hvilke kompenserende tiltak har Nye Veier AS planer om i Stjørdal?

  • Johan Arnt Vatnan, utbyggingsdirektør i Nye Veier

110 km/t gir vesentlig større samfunnsøkonomisk nytte

  • Dieter Manka, pensjonist, tidligere prosjektleder i Statens Vegvesen

Nye Veier - billigere og raskere enn hva og hvem?

  • Morten Wangen, Vinstra

E6 Ranheim-Værnes: Allerede ett år forsinket?

Johan Arnt Vatnan i Nye Veier
  • Johan ArntVatnan
  • Prosjektdirektør i Nye Veier Trøndelag.

Nye Veier-Vatnan: Flere feil om Nye Veier

  • Harald Norem, Professor emeritus, har undervist i Vegplanlegging ved NTNU

La politikere og brukere kunne sammenlikne alternativene for ny E6

  • Johan Arnt Vatnan, prosjektdirektør i Nye Veier. 

Nye Veier-Vatnan svarer: Dette er feil i innlegget om ny E6 nordover

  • Øyvind Haagenstad, Malvik

Den nye veien vil gjøre evigvarende skade på lokalsamfunnet her

Trondheim 10. desember 2018 Magne Vågsland, leder i Naturvernforbundet i Trøndelag. Allianse bestående av industri og naturvernere som sammen går ut mot utenlandskabler med strøm. De frykter blant annet at det vil være vanlige forbrukere som må betale for kablene. Foto: Morten Antonsen
  • MagneVågsland
  • Naturvernforbundet i Trøndelag
  • GuusWellesen
  • Naturvernforbundet i Malvik
  • TorleifHugdahl
  • Naturvernforbundet i Trondheim

Nye tider etter korona: Ny E6 nord for Trondheim må vente

  • Torkel Ystgaard, Saksvik

NHO velger å gjøre narr av lokaldemokratiske prosesser

  • Svein Rasmussen

Ny E6 i utakt med vedtatte mål

  • Holger Schlaupitz, fagsjef i Naturvernforbundet

Viktig at politikerne setter ned foten for motorveiplanene

  • TrygveLundemo
  • Kommentator

Veien vil koste 244 millioner per kilometer. Er det verdt det?

Johan Arnt Vatnan i Nye Veier
  • Johan ArntVatnan
  • Prosjektdirektør i Nye Veier Trøndelag.

Nye Veier-direktør: Faktafeil og unyanserte påstander om E6-utbygginga

  • Torkel Ystgaard, lokallagsleder Malvik Senterparti

Valget vi står overfor er mer et spørsmål om veien skal være super, eller super-duper

  • MarianneTønset
  • Journalist

Skal bygge trøndersk vei for 4 milliarder kroner

  • Johan Arnt Vatnan, prosjektdirektør, Nye Veier

Nå tas det store E6-løftet