AtB svarer: Vi beklager ulempene med stengte fremdører

Svar på innlegg «Min hjertesak» i Adresseavisen 13. november. Her skriver en innleggsforfatter: «Hva har AtB gjort for at vi skal kunne betale for oss? Jeg tenker på alle som har t-kort som de ikke får brukt, et forhåndsbetalt kort kjøpt hos AtB og som vi selvfølgelig ønsker å bruke». Fremdørene på bussene ble stengt på grunn av smittesituasjonen i Trondheim. Dette ble gjort som et smitteverntiltak mellom sjåfør og passasjer. Når smittesituasjonen tilsier det, vil fremdørene bli åpnet for av- og påstigning igjen.

LES OGSÅ: Flere sniker på bussen under koronapandemien

Vi beklager de ulempene stengte fremdører medfører for kundene våre, og særlig for reisende med t:kort som akkurat nå ikke får registrert kortet sitt om bord i bussen. Metrostasjonene har kortleser hvor t:kortet kan registreres, og vi anbefaler å bruke disse for de som har anledning.

AtB tilbyr i tillegg til t:kort mange ulike måter å kjøpe billetter på.

  • Kjøp billett med SMS. Skriv riktig kodeord, f.eks. [HONNØR] og send til 2027. Du vil motta en SMS med billett som er gyldig i 90 minutter.
  • Kjøp billett med appen AtB Mobillett
  • Kjøp billett på billettautomat eller på et av våre utsalgssteder
  • En annen mulighet er å avslutte t:kortet og få utbetalt saldoen som gjenstår, og bruke en av de andre betalingsmåtene.

Våre kundebehandlere står parat til å hjelpe alle kunder som har spørsmål knyttet til billettering og de ulike alternativene.

LES OGSÅ: Mer smittefarlig med t-kort enn bankkort?

LES OGSÅ: Problemer med t-kortet og manglende svar fra AtB

LES OGSÅ: AtB svarer om t-kort og smittevernstiltak

Følg Adresseavisen Debatt på Facebook og Adresseavisen på Facebook, Instagram og Twitter