Livet på Face, Insta og Snap: «Vi kunne raskt slå fast at det stort sett så ut som om jeg var på ferie – på stranda, i fjellet, på hytta – og jeg var alltid blid og tilsynelatende lykkelig» skriver Helle Garberg Rånes.
På tide å ta en titt på real life
Det går fortsatt veldig bra på Face – og enda bedre på Insta og Snap - men det er ikke virkelighet.
Antallet deprimerte barn og unge øker, og det pekes på en sammenheng mellom anvendt tid på sosiale medier og opplevelse av hvor kjipt livet kan være.
Allerede abonnent?For å fortsette å lese dette innholdet må du være innlogget med en Schibsted-konto.
Du som abonnerer på papiravisen har tilgang inkludert. Første gang du logger inn med en Schibsted-konto kan du enkelt tilknytte abonnementet ditt. Registrer ny Schibsted-bruker.
Viktig informasjon:Brukervilkår er oppdatert. For å fortsette å lese betalt innhold må du logge inn på nytt for å få godkjent de nye brukervilkårene.
Hvorfor kjenner vi deg igjen?Schibsted-konto, tidligere SPiD, er vårt digitale påloggings- og betalingssystem. Dette er en felles pålogging- og betalingsløsning for flere norske medienettsteder (Adressa, SMP, VG, Finn etc..)Hva er en Schibsted-konto?
Hei, .Det har oppstått en feil med tilgangen til dette innholdet. Feilen kan være midlertidig. Vennligst prøv noen av forslagene nedenfor og se om problemet løser seg.
Sjekk at du tillater cookies og nettleserdata fra besøkte nettsider.
Slett midlertidig data i nettleseren og prøv på nytt.