Vi nordmenn er best i verden til å handle på nett, og vi nettshopper interiør.

Jeg er vel en typisk shopper anno 2011: Jeg er så å si aldri på shopping. I alle fall er jeg stadig sjeldnere inne i en fysisk butikk. Men jo da, jeg shopper. Som kvinner flest; altfor mye.

Men det skjer på nett. Det meste av det jeg og familien behøver av klær og sko er kjøpt i fred og ro foran pc-en. Det er jo først når ungene er lagt og freden har senket seg, at jeg har tid til å tenke på sånt, og da har de «gammeldagse» butikkene stengt for dagen. Men nettbutikkene holder åpent.

Mye av interiøret i huset er også kjøpt på nett, både lampen over spisebordet, teppet under salongbordet og til og med sofaen ble bestilt fra en nettbutikk.

Og jeg er ikke alene om å nettshoppe. I følge det Europeiske E-Handelsindekset er vi nordmenn best i verden til å handle på nett, vi ligger godt foran danskene på 2.plass og britene på 3. Og det vi nordmenn bruker mest penger på, mest i verden faktisk, er på å fornye, pusse opp og dekorere hjemme.

I følge Finn.no vil de fleste av oss bruke mellom 21.000 og 40.000 kroner på oppgradering av bolig eller fritidsbolig i 2011.

Interiørshopping på nett har mange fordeler, og selvsagt også noen bakdeler. Du får for eksempel ikke prøvesittet sofaen, og det kan være vanskelig å finne fram i jungelen av nettbutikker og ulike priser. Dessuten er det ikke alle utenlandske butikker som sender varer til Norge, og hvordan er dette med moms og sånn igjen?

Har du noen erfaringer med interiørshopping på nett?

Del tips og eventuelle advarsler, og la oss høre om dine nettkupp, på feltet nedenfor!

På ønskelisten: Ny hylle, Oticina Kreative, som akkurat nå er nyheten til den danske nettbutikken www.designdelicatessen.dk.